Responsive Search Ads

Onderzoek naar verschil in prestaties tussen Responsive Search Ads (RSA’s) en gewone Search Ads (ETA’s). Belangrijkste resultaten uit dit onderzoek:

  • “Als we naar de gemiddelde prestaties van de standaard Google Ads statistieken kijken, verslaand de RSA’s de ETA’s”.  Ik zie dit inderdaad ook in de praktijk.
  • MAAR “Deze standaard statistieken bevatten niet de winstgevendheid of opbrengst. Hier blijken RSA’s een lagere CPA te hebben. Dit zie ik dus grotendeels niet in mijn accounts.
  • “Een reden waarom RSA’s voor sommige adverteerders ondermaats kunnen presteren …. adverteerders maken soms haastig een enkele algemene RSA en kopiëren deze in hun hele account”. Ja dat kan ik beamen.
  • “Het “pinnen” van Ad componenten is nadelig voor de prestaties …. Ads zonder “pinnen” doen het beter qua CTR, CR, CPC & CPA. Maar de ROAS is juist beter met “pinnen”. Dit kan ik zelf niet aantonen, ik pin altijd de USP in de Ads\voor die webshop, ik geloof hun resultaten dan maar.

Disclaimer: Mijn accounts zijn allemaal accounts voor E-commerce sites, dit is beperkter natuurlijk dan die duizendel verschillende gewone sites en E-commerce sites die geanalyseerd zijn.

Bron: SearchEngineLand