Google Shopping updates september 2020

In Google Shopping kan je nu op feed niveau opgeven in welke extra landen je de Shopping producten wilt draaien. In de data feed regelen we dit met het kenmerk “shopping_ads_excluded_country [uitgesloten_land_shopping_advertenties]. Zo kun je bijvoorbeeld met dezelfde feed voor Nederland, ook Belgie targeten (dat kan al veel langer), maar je kunt dan producten voor Belgie expliciet uitsluiten. Dus je hebt dan niet meer meerdere feeds nodig.

Andere aanpassingen zijn (hangt trouwens samen met een eerdere update):

1) Het kenmerk product_detail.
2) Het kenmerk product_highlight: Te vergelijken met de Bulletpoints in Amazon.
3) Categorie specifieke vereisten: Producten die in bepaalde Google-productcategorieën vallen, waaronder bepaalde subcategorieën, vereisen extra kenmerken en/of een combinatie van unieke Product ID’s (je EAN’s). Voor Fashion zijn dit bijvoorbeeld de kenmerken kleur, fit, size die je moet meegeven.

Let op: Naast de invloed op Google Shopping, heeft dit ook (positieve) invloed op je Dynamische Retargeting vanuit de Google Ads.

Voorbeeld van product_highlights: