De update voor deze “Google Page Experience” wordt in mei 2021 uitgerold. Dit gaat expliciet om de SEO rankings, maar ook in de SEA gaat dit meespelen, dat doet het indirect trouwens al. Dit betekent dat als Google denkt dat jouw gebruikers een matige ervaring op jouw site hebben, jouw SEO ranking verslechtert. Deze nieuwe ranking update heet de “Google Page Experience” update.
Samengevat houdt deze update rekening met de verwachte gebruikerservaring van jouw site\pagina’s, op basis waarvan de SEO ranking in de Google zoekresultaten bepaald wordt.
Google geeft aan, dat wanneer deze update live gaat, het verschillende manieren zal testen om een ’visuele uiting’ weer te geven in de SEO zoekresultaten die een zoeker informeert als een specifiek zoekresultaat naar verwachting een goede ervaring zal hebben. Dat betekent dat de sites\pagina’s die een goede ervaring, er dus uitgelicht worden en waarschijnlijk meer klikken (en vertoningen?) ontvangen.
Tip: Begin met je “Core Web Vitals” rapport in de Google Search Console.
Lees ook mijn eerdere bericht over deze update.