Amazon.nl marketing groei

Amazon.nl was sinds mei 2020 al zijn marketing aan het opvoeren, behoorlijk onzichtbaar aan de buitenkant. Maar keek ik in de Google Ads en andere data, wist ik wel beter; de laatste weken zijn ze alleen maar actiever geworden. En dit is nu meer zichtbaar aan de buitenkant. De laatste weken krijg ik:

  • Retargeting E-mails op basis van producten in mijn winkelmand.
  • Retargeting E-mails op basis van “veel” bekeken producten, los van winkelmand.
  • E-Mails met aankondiging Prime day plus de mails op die twee dagen zelf. Deze week de E-mail “Early Black Friday” met de aanbiedingen.
  • Flinke Display campagne voor Prime Video \ Amazon Prime.

Jammer dat ik de Display Retargeting van Amazon.nl nog niet zie (van Amazon.de wel eens gezien)

En zie ik in bepaalde categorieën in de Google Ads (Veilinginzichten) toename van aandeel Amazon.nl. En dan heb ik het nog niet over het rap opvoeren van de mogelijkheden van hun Advertising Platform.

Hoor veel om me heen dat het zo’n gevaar niet loopt en dat hun uitingen er niet mooi uit zien. Die missen the point, die snappen niet hoe “ze” bij Amazon denken en handelen :-).