Display & Retargeting

Wat is Display & Retargeting?

Het Google Inhoudsnetwerk (Display Netwerk) en Retargeting Netwerk is het adverteren op zo goed als alle relevante websites en Apps. Middels banners en tekstadvertenties, maar ook met videoadvertenties kunt u uw E-commerce site promoten op bijna alles sites die er toe doen; van Telegraaf.nl tot niche sites die speciaal over uw producten of diensten gaan. Een Display  en\of Retargeting campagne bestaat uit zoekwoorden en bijpassende advertentieteksten, banners, maar bijvoorbeeld ook videoadvertenties. Deze advertentie wordt getoond als bij 1 van de relevante sites, het relevant is uw advertentie te laten zien. U kunt zelf bepalen op welke site(‘s) uw advertenties getoond mogen worden. Voor de Retargeting geldt hetzelfde met dit verschil dat bij de Retargeting heel gericht de (ex) bezoekers en klanten van uw E-commerce site opnieuw benaderd worden en deze opnieuw c.q. alsnog een E-commerce transactie te laten doen.

 

Wat zijn de voordelen?

De meetbaarheid van deze campagnes zorgt ervoor dat op basis van harde cijfers het succes van de campagnes af te meten is. Daarnaast wordt u door uw potentiele klanten gevonden vanaf het moment dat een campagne live staat en haalt u direct bezoekers, prospects en klanten binnen. Hierbij kunt u segmenteren op demografische en profielgegevens.Daarnaast is het voordeel dat u niet meer via verschillende partijen uw banners en advertenties uit hoeft te zetten, maar via 1 omgeving dit kan regelen. Bovendien bent u niet gebonden aan vastgestelde (hoge) instapbedragen.

De partners van Webresultaten hierin zijn Google Display Netwerk, Doubleclick en Criteo.

Wilt u meer informatie over Display en\of Retargeting? Dan neem dan contact op.